Här hittar du svar
på dina frågor

Kundfrågor

Hur loggar jag in på mitt konto?

Gå till ”Logga in” på vår hemsida och ange dina uppgifter.

Kan jag byta plan när som helst?

Ja, du kan uppgradera eller nedgradera när som helst.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

Logga in på ditt konto. Klicka på inställningar och därifrån kan du avsluta din plan.

Kontakta oss på support@doltnamn.se om du behöver hjälp.

Hur vet jag när mina uppgifter har tagits bort?

Du får en bekräftelse via e-post.

Vad händer om uppgifterna kommer tillbaka?

Vi bevakar kontinuerligt och tar bort nya uppgifter.

Kan jag ångra ett köp?

Ja, inom 14 dagar enligt distansavtalslagen.

Kan jag dölja min inkomst?

Ja, vi hjälper dig att dölja din inkomst genom att avindexera sidor från google som visar din inkomst.

Kan jag använda tjänsten om jag är minderårig?

Ja, med samtycke från vårdnadshavare.

Hur uppdaterar jag mina betalningsuppgifter?

Logga in på ditt konto och gå till ”Betalningsinställningar.”

Är det möjligt att lägga till flera personer på samma konto?

Nej, varje konto är personligt och det går enbart att ha en prenumeration per e-postadress.

Avindexering

Hur lång tid tar avindexering från Google?

Mellan 4 dagar och 8 veckor beroende på sajten.

Vilka typer av sajter kan ni avindexera?

Vi avindexerar upplysningssajter, personuppgiftssajter och sociala medier.

Kan ni avindexera negativa recensioner?

Vi kan hjälpa till att få bort olagligt innehåll eller kränkande uppgifter.

Avindexeras gamla länkar automatiskt?

Ja, vårt system identifierar och hanterar nya och gamla länkar.

Kan jag själv se vilka länkar som är avindexerade?

Ja, du får tillgång till en rapport efter att länkar har tagits bort.

Finns det en garanti att länkar inte återkommer?

Vi övervakar kontinuerligt, men kan inte garantera att uppgifter aldrig dyker upp igen.

Kan ni avindexera uppgifter från myndigheters webbplatser?

Ja, vi arbetar även med borttagning från myndighetssidor där det är möjligt.

Vad kostar det att avindexera flera länkar?

Priset ingår i abonnemanget, jämför våra planer för att se hur många sidor vi avindexerar per plan.

Avindexerar ni även från utländska sajter?

Ja, vi kan hjälpa till med sajter som inte är svenska.

Meddelar ni mig när avindexering är slutförd?

Ja, du får en notis när processen är klar.

Skydd & bevakning

Vad innebär skyddet ni erbjuder?

Vi skyddar din information från att visas på offentliga sajter och bevakar kontinuerligt.

Hur fungerar bevakningen av mina uppgifter?

Vårt system övervakar internet efter dina personuppgifter och meddelar dig om de dyker upp.

Hur ofta uppdateras bevakningen?

Bevakningen sker i realtid och du får uppdateringar så snart något ändras.

Vad gör jag om mina uppgifter dyker upp igen?

Vi tar bort dem igen utan extra kostnad.

Kan jag få larm om någon gör ändringar i folkbokföringen?

Ja, vi varnar dig om någon ändrar din adress.

Är skyddet permanent eller tidsbegränsat?

Så länge du är kund hos oss, skyddar och bevakar vi dina uppgifter.

Vad händer om jag säger upp tjänsten?

Dina uppgifter kan bli tillgängliga igen efter att ditt abonnemang har avslutats.

Kan ni skydda alla mina personuppgifter?

Vi skyddar de viktigaste uppgifterna som adress, telefonnummer, och ekonomisk information.

Hur säker är er bevakningstjänst?

Vi använder hög säkerhetsstandard för att skydda dina uppgifter och din integritet.

Kan jag se en logg över alla avindexeringar och bevakningar?

Ja, du kan följa processen via din användarpanel.

Adresslarm

Hur fungerar adresslarmet?

Vi bevakar din adress och varnar dig om någon gör en ändring.

Vad händer om någon folkbokför sig på min adress?

Du får ett larm och instruktioner om hur du rättar till det.

Kan jag stoppa obehöriga från att använda min adress?

Vi kan hjälpa dig att vidta åtgärder hos myndigheter om detta inträffar.

Hur ofta övervakar ni min adress?

Övervakning sker i realtid och vi meddelar dig omedelbart vid förändringar.

Vad gör jag om jag misstänker bedrägeri kopplat till min adress?

Kontakta oss direkt så hjälper vi dig att skydda din identitet.

Ingår adresslarm i alla abonnemang?

Adresslarm är en tilläggstjänst som går att lägga till i samtliga abonnemang när du ska slutföra ditt köp, i ”checkouten”.

Kan jag få larm för flera adresser?

Ja, om du vill bevaka flera adresser behöver du välja rätt antal i checkouten. Du kan välja antal efter att du lagt till tjänsten i din varukorg.

Hur snabbt får jag ett larm?

Larmet skickas så snart vi upptäcker en ändring i din adress.

Kan ni hjälpa mig att åtgärda problem med min adress?

Ja, vi kan ge dig råd om hur du åtgärdar problemet med Skatteverket.

Är det möjligt att avaktivera adresslarmet?

Ja, du kan själv välja att aktivera eller avaktivera larmfunktionen via ditt konto.

Företagslösningar

Vilka företag passar era lösningar för?

Våra lösningar är anpassade för företag av alla storlekar.

Kan vi skydda alla anställda på företaget?

Ja, vi erbjuder företagslösningar som skyddar alla anställda.

Kan företag få en skräddarsydd lösning?

Ja, vi anpassar våra tjänster efter företagets behov.

Hur säkerställer ni kontinuerligt skydd för företag?

Vi erbjuder löpande bevakning och rapporter för företaget.

Vad händer om nya uppgifter publiceras om våra anställda?

Vi tar bort dem så snart vi upptäcker dem.

Kan vi få rapporter om vilka uppgifter som har tagits bort?

Ja, vi tillhandahåller rapporter över borttagna uppgifter.

Hur faktureras företag för era tjänster?

Fakturering sker månatligen eller årligen beroende på det valda avtalet.

Vilka uppgifter skyddar ni för företag?

Vi skyddar personuppgifter som adresser, telefonnummer och ekonomisk information.

Finns det en kundsupport för företag?

Ja, vi har dedikerad företagskundsupport. Kontakta oss för att veta mer.

Kan vi testa era tjänster innan vi bestämmer oss?

Ja, ni kan bli erbjudna ett test så att ni kan se hur våra tjänster fungerar.

Övrigt

Kan jag byta plan mitt i ett abonnemang?

Ja, du kan byta mellan våra planer när som helst.

Är era tjänster tillgängliga utanför Sverige?

Ja, vi söker inte aktivt kunder utanför Sverige just nu, men vår tjänst är aktiv internationellt och vi kan erbjuda samma lösning i andra för privatpersoner/företagskunder i andra länder.

Hur säkra är mina uppgifter hos er?

Vi använder högsta säkerhetsstandard för att skydda dina uppgifter.

Hur kan jag uppgradera mitt abonnemang?

Logga in på ditt konto och välj att uppgradera under inställningar.

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt enligt lag.

Kan jag överföra mitt konto till någon annan?

Nej, konton är personliga och kan inte överföras.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi accepterar betalning via Betalkort (Mastercard och VISA), Klarna, Apple Pay och Google Pay.

Får jag en notifikation när mina uppgifter har tagits bort?

Ja, du får en notis via e-post när vi har slutfört borttagningen.

Kontakta oss

Fyll i formuläret eller mejla oss på support@doltnamn.se

Genom att skicka in en förfrågan till oss godkänner du att vi behandlar dina uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.